NIKE VÁS ZVE NA NEJVĚTŠÍ BĚŽECKOU UDÁLOST TOHOTO ROKU - NIKE RUN PRAGUE. Tisk
Pondělí, 25 Duben 2011 02:30

V sobotu 3. září 2011 se uskuteční největší běžecká událost tohoto roku – Nike Run Prague 2011. Pro všechny zájemce je připravený desetikilometrový běh centrem Prahy, závodní tričko s vlastním mottem a startovním číslem.

 

 

Žluté lázně – Podolské nábřeží – Vyšehradský tunel – Rašínovo nábřeží – Národní divadlo – Národní třída – ul. 28. října – Na Příkopě – Celetná – Staroměstské nám. – náměstí Franze Kafky – Kaprova – Křížovnická – Národní divadlo – Rašínovo nábřeží – Vyšehradský tunel – Podolské nábřeží – Žluté lázně, tak bude vypadat trasa desetikilometrového závodu, na který je možné se registrovat od pátku 15. dubna 2011. Každý účastník bude mít při registraci možnost nadesignovat si své vlastní závodní triko. V rámci startovního čísla si bude moci kromě barevné kombinace startovního čísla navrhnout své motto a startovního číslo.

 

Registrace byla zahájena v pátek 15. 4. 2011 a až do 15. 8. 2011 se bude možné zaregistrovat online na webových stránkách HYPERLINK "http://www.nikerunprague.cz/registrace"

 

Nike Run Prague 2011 je závod nejen pro ty, kteří už běhají, ale také pro ty, kteří s během teprve začínají. Sledujte webové stránky závodu HYPERLINK "http://www.nikerunprague.cz"

 

 Historie Nike

Na začátku všeho byl atletický stadion oregonské univerzity v americkém městě Eugene. V roce 1957 se v této baště běžeckých disciplín potkávají budoucí spoluzakladatelé firmy Nike – legendární inovátor a šéftrenér Bill Bowerman a jeho svěřenec, běžec středních tratí Phil Knight. Nikdo tehdy neměl tušení, kam až se tohle spojení rozběhne. V roce 1962 Phil Knight vyráží do Japonska, aby zde kontaktoval výrobce kvalitní sportovní obuvi Onitsuka Tigera a přesvědčil ho, že USA jsou skvělým trhem pro japonskou expanzi. Podnikatelé ze země vycházejícího slunce cítí budoucí hvězdu a souhlasí. Při domlouvání kontraktu ale vyjde najevo, že není s kým ho uzavřít. Aby Knight vykličkoval z trapné situace, na místě vymyslí název nové obchodní firmy. Tak vzniká společnost „Blue Ribbon Sports“, předchůdkyně Nike. Následujících 9 let distribuuje a prodává japonské běžecké boty na území Spojených států. Centrální sklad má malá firma v suterénu domu Knightových rodičů a v jeho dodávce, s níž objíždí regionální atletické závody.

Po celou dobu se Bowerman s Knightem snaží s botami experimentovat, vyvíjet nové prototypy a dostat je dál. Jejich cílem je vytvořit maximálně funkční a především lehkou běžeckou obuv, která by atletům pomáhala dosahovat lepších výsledků a zároveň lepšího pocitu z běhu. V roce 1970 tuto posedlost poznává na vlastním vaflovači i Bowermanova manželka. Bill si potají vypůjčil její opékač a nalil do něj tekutou gumovou směs, aby vyzkoušel nový vzorek podešve. Výsledkem je totální změna podoby běžecké boty, která poprvé přichází takříkajíc z Nike kuchyně. O rok později se plní další sen. Jeff Johnson, první stálý zaměstnanec Blue Ribbon Sports, usne po vyčerpávající dřině v práci a ve spánku se mu zdá o řecké bohyni vítězství Níké. Jméno nové společnosti je na světě. Jaké štěstí, že se Jeffovi nezdálo například o peruánských indiánkách nebo ruském hokejovém bohovi Treťjakovi. V roce 1972 se značka Nike poprvé objevuje na trhu a věci se dávají do pohybu. Zanedlouho se Nike stává světovou jedničkou ve výrobě sportovní obuvi a oděvů. A zůstává jí dodnes.

Aktualizováno Pondělí, 25 Duben 2011 18:40